Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy uzyskać zgodę lekarza prowadzącego na wykonywanie ćwiczeń. Brak przeciwwskazań do ich wykonywania jest zagadnieniem kluczowym dla bezpieczeństwa Mamy i Maleństwa.

Ćwiczenia wykonujemy spokojnie, rozważnie, pamiętając o prawidłowym oddychaniu.

Na początek proponuję po dwa powtórzenia na każdą stronę kilku wybranych przez siebie ćwiczeń. W miarę wzrastania sprawności i wprawy w wykonywaniu można sobie dowolnie regulować powtórzeniami. Kolejność ćwiczeń od 1 do 23 jest dowolna. Zalecane jest robienie ćwiczeń rozciągających na końcu, żeby wyciszyć organizm i powoli doprowadzić tętno do wartości spoczynkowej (ćwiczenia na leżąco przy ścianie). Ćwiczenia dobieramy indywidualnie. Jeżeli jakieś ćwiczenie, według indywidualnej oceny jest „fajne”, sprawia przyjemność i rozluźnienie to takie ćwiczenie jest dla Ciebie. Jeżeli przy wykonywaniu któregoś pojawia się ból, ćwiczenia nie wolno wykonywać i najlepiej skonsultować się ze specjalistą.

(Po kliknięciu na obrazek pojawi się zdjęcie z opisem ćwiczenia).