Relaksacja odcinka szyjnego

Po ćwiczenia na kręgosłup najczęściej sięgamy wówczas gdy pojawią się dolegliwości bólowe. Siedzący tryb pracy i życia nie sprzyjają dobrej formie naszego kręgosłupa. Wszyscy wiemy jak bardzo zbawienna jest profilaktyka tylko zawsze jest na to za mało czasu lub nieodpowiednie miejsce. Chciałbym przedstawić dwa kluczowe ćwiczenia  znacząco poprawiające komfort naszej szyi na które zawsze jest dobry czas i dobre miejsce.

W tym przypadku lewą rękę połóż pod pośladkiem lub złap za siedzisko krzesła w celu stabilizacji obręczy barkowej. Drugą ręką chwyć głowę jak na zdjęciu i wykonaj skłon boczny w prawą stronę tak aby nos był osią obrotu. Odczuwanie rozciągania powinno być delikatne, nie powodujące żadnych dolegliwości bólowych. Rozciąganie wykonaj obustronnie przytrzymując ok 30s na jedną stronę. Taki cykl powinien trwać minimum 10 minut.

rozciaganie_C

 

Pozycja wyjściowa jak w pierwszym ćwiczeniu. Różnica polega na tym, że nos nie jest osią obrotu tylko w tym przypadku ruch głowy prowadzony jest w kierunku prawej pachy. Ruch prowadź do momentu odczucia delikatnego rozciągania. Rozciąganie wykonaj obustronnie przytrzymując ok 30s na jedną stronę. Taki cykl powinien trwać minimum 10 minut.

rozciaganie_C1

Przedstawione rozluźnianie jest najbezpieczniejszą formą pozbycia się napięcia z okolicy odcinka szyjnego. Możemy zrobić to zarówno w domu jak i za biurkiem w pracy.
W razie problemów lub pytań zapraszamy do osteolife.